Billund Svømmeklub er bruger af Billund Bad og derfor skal svømmehallens ordensregler som hovedregel følges – nogle af de vigtigste er

nævnt nedenfor men ellers henvises til Billund Bads hjemmeside www.billund-bad.dk. Det er træneren, der står med ansvaret for holdet, og derfor skal trænerens instruktioner altid følges, uanset om det er en skærpelse eller lempelse af svømmehallens regler:

• Trænerens anvisninger skal altid følges.
  • For at badevandet kan være rent og lækkert er det nødvendigt at alle afvaskes med sæbe over hele kroppen før bassinerne benyttes, dette gælder selvfølgelig også håret.
  • Løb og spring aldrig i hal og baderum er forbudt. Gulvet er meget glat, når man har våde fødder.
  • Det er forbudt at springe på hovedet i den lave del af bassinet.
  • Se dig for, når du springer i. Det gælder både ved udspring fra kanten og især fra vipperne.
  • Skub ikke andre i vandet og dyk aldrig andre i vandet, ej heller med deres egen tilladelse.
  • Vi anbefaler at man har svømmebriller med.
  • Vi fraråder brug af UV-dragter, løse badeshorts og bikini, da dette hæmmer børnene i at bevæge sig frit i vandet.
  • Det er ikke tilladt at bære smykker (øreringe og halskæder o. lign.)
  • Det er en rigtig god idé at sætte langt hår op.

Vedr. forsikring af den enkelte svømmer henvises til Billund Idrætsforenings hjemmeside.